Kodak EasyShare Z8612 IS zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kodak EasyShare Z8612 IS zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

lisannexxx 27-08-2009

Ik vind het toestel echt gewoon geweldig. Hij maakt haarscherpe foto's en maakt zelfs in beweging nog mooie foto's. Ik heb gewoon van die oplaadbare batterijen erbij. Dan gaat ie wel lang mee. De kwaliteit van de foto's is echt super. Ik heb van deze vakantie super mooie foto's gemaakt.

Semke 13-08-2009

Ik vind het echt een geweldige camera. Inderdaad een minpunt is de accu/batterij. Ik heb deze batterij en accu voor in totaal 35 euro aangeschaft bij Dixons. Dit was verreweg de goedkoopste. Bij Kodak is hij trouwens ook te krijgen voor 35 euro, alleen komen er dan verzendkosten bij.

Verder een fantastische camera. Inzoomen alsof het niks is. En maar duidelijk blijven. Makkelijk in gebruik, batterijen gaan ongeveer 300 a 400 foto's mee. Erg lang dus..

Celien1234 28-06-2009

Ik heb deze camera nu twee maanden ongeveer. Ik vind het een heel leuk apparaat.
Je kunt hem zelf instellen maar als hij op automatisch staat maakt hij ook super mooie foto's. Ook als je hem 12 keer inzoomt zijn de foto's nog prima om aan te zien.
Sommige mensen denken dat je alleen de batterij die erin zit kan gebruiken, maar je kunt ook gewone batterijen gebruiken AA batterijen. Erg handig!
Het fototoestel is licht in gewicht en ligt makkelijk in de hand.
Voor een amateur fotograaf is het een zeer geschikt fototoestel. Zeker een aanrader!

Emmy Berendsen 18-06-2009

Ik heb deze camera nu twee weken in mijn bezit en het ovetreft al mijn verwachtingen. Het ligt perfect in de hand, is niet zwaar en de foto's zijn echt geweldig. Ik ben er erg blij mee. Enige nadeel is dat je de batterijen appart moet kopen. Verder is het echt een degelijk produkt, met prachtig resultaat.

Ewoutfranse 01-06-2009

Ik heb deze camera gekocht vanwege de Schneider lens en omdat het ontwerp me aan stond. Hij ligt perfect in de hand. Ik ben free lance fotograaf en gebruik dit type camera soms op plekken waar ik beter niet met mijn professionele spiegelreflex kan komen. Het display is niet goed, wordt bij koude wat roze en is moeilijk af te lezen, maar voor de rest ben ik onder de indruk. De foto's scherpte, het scheidend vermogen en de kleurenverzadiging zijn perfect. De programma's inventief.
Onhandig is de flitser die altijd open klapt en dus weer dicht moet.

De camera heeft zijn vuurdoop gehad in Oost Duitsland in Januari, toen het sneeuwde, vroor dat het kraakte en de wind snijdend was. Mijn Canon Eos had last van de kou. Dit cameraatje gaf geen krimp en bleef lang werken op de batterijen die ik, helaas, via internet moest aanschaffen.

Minder fijn was dat na 8'00 foto's in drie maanden de ontspanknop kapot ging, zodat ik niks meer kon.

Ik heb toen kennisgemaakt met de ouderwets goede service van Kodak. De camera werd afgehaald en na reparatie in Duitsland weer thuisgebracht, binnen een week. Dat zie je ook niet vaak mee.

Al met al zou ik serieuze amateurs aanraden deze camera te kopen. Prijs/kwaliteit is super en de kwaliteit van het objectief gaat in de richting van een veel duurdere Leica of Canon compacte.

MJ1977 05-05-2009

Ik heb deze zoomcamera een paar dagen in mijn bezit gehad, maar uiteindelijk besloten om hem dan toch maar retour te doen. Hoewel ik eigenlijk veel lof heb over deze camera, zitten er ook een aantal mindere kanten aan deze camera. Allereerst Prijs kwaliteit is heel erg goed.De bouwkwaliteit is heel erg goed, werk gewoon perfect. Grootte en gewicht voor een zoomcamera zijn dik in orde.
De fotokwaliteit is ook heel erg goed, vooral de macrofunctie doet uitstekend zijn werk, en belachelijk scherp gewoon. Kleuren zijn volgens mij heel realistisch, wat volgens andere test sites niet zo is. Maar een 10 geven zoals heel veel mensen geven, is niet realistisch te noemen, en erg overdreven, dan zou een foto perfect moeten zijn, en dat weet alleen een goede beroepsfotograaf.Wij zijn maar amateur fotografen toch?.. Maar dan Helaas wordt deze camera niet met oplader en lithium accu geleverd, en enkel met eenmaal te gebruiken accu... Dus zal je op zoek moeten naar een bijpassende accu met lader, orgineel bij de goedkoopste webshop toch bijna 50 euro!! Penlites AA werken heel erg kort in deze camera, vanwege een te laag voltage; deze camera vraagt om een 3.7 volt / 1600 Mah. lithium accu. Twee penlites komen niet verder dan 2x 1.2 volt = 2.4 volt samen, wat te weinig is, en daarmee kom je niet verder dan zo'n 10 foto's...ik heb geen idee of er hogere penlites te verkrijgen zijn...Dat was voor mij toch een domper, 100 euro was de camera in de aanbieding, maar met aankoop van een goede orginele accu kom je uit op zo'n 150 euro. Voor dat bedrag heb je toch een ruimere keuze in zoomcamera's... Verder vond ik de display van een niet al te beste kwaliteit, een lichtstreep horizontaal over het diplay, bij de eerste seconden naar het overschakelen naar het beeld van de lens, waarna je er daarna overigens niets meer van merkte van deze lichtstreep. Wellicht een wat goedkope kwaliteit lcd scherm. Ook vond ik hem wat onscherp. De snelheid liet ook te wensen over, vooral in vergelijking met mijn spiegel reflexcamera, maar dat is ook geen goede vergelijking. Afgezien van deze voor mij nadelen, vooral gericht op het weglaten van een goede accu en lader, een heel goede camera, voor een aanvaardbare prijs. Je kunt ook kiezen voor een niet orginele acuu en lader, ik ben er 1 tegen gekomen voor 17.50 (nieuw) euro ex verzending op tweedehandse marktsite. Deze kwam niet helemaal overeen omdat het een universeel exemplaar was,hij had wat meer Mah. Ik durfde dat niet aan, vanwege dat het misschien invloed zou kunnen
hebben op de prestaties van de camera.

poespoes33 22-04-2009

Dit is inmiddels mijn vijfde camera, en ik ben nog nooit zo enthousiast geweest over een camera. Mooie scherpe foto's, snelle sluitertijd, stelt zelf automatisch scherp, en de batterijen zijn na 100 foto's nog niet leeg.
Door het rubber links ligt ie lekker in de hand. Fantastisch.

krulsnor 04-04-2009

na 2 weken deze camera geprobeert nou uitstekend eerst een p 880 van kodak maar dit slaat mijn grootste verwachting

Carmen123456 07-02-2009

Ik heb de camera net vanmiddag gekocht en een paar foto's gemaakt, en de kwaliteit is echt super!! Ik kan niet wachten tot het weer beter wordt om buitenfoto's te maken!

Kepler 10-11-2008

Mijn nieuwe Kodak zet een uitstekende prestatie meer. De camera is onder alle denkbare omstandigheden getest en het resultaat is super. De kleuren zijn warm en natuurlijk. Alleen het bijgeleverde Kodak-programma is niet op de PC geïnstalleerd. Dit programme stoort andere fotoprogramma's